- 965 Views
- Maria Kobuszewska
- 16 października 2022
- Porady
Marketing futbolu, czyli mundial nie tylko w wymiarze czysto sportowym
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej od zawsze są jednym z najbardziej medialnych wydarzeń sportowych na naszym globie. Nie inaczej będzie tym razem. Mundial w Katarze jeszcze przed oficjalnym startem już w paru aspektach jest wyjątkowy, a machina marketingowa dopiero rusza. Skąd taka popularność medialna tych rozgrywek? Na co tym razem mogą liczyć fani futbolu?
Po pierwsze: zasięgi
Impreza sportowa rangi Mistrzostw Świata zawsze jest transmitowana praktycznie na całym świecie. Duże znaczenie ma również czteroletnia przerwa pomiędzy kolejnymi mundialami, dzięki temu omawiane zawody stają się jeszcze bardziej prestiżowe. Wiele firm małych oraz dużych widzi szansę na to, aby podczas reklamowania swojego produktu na Mistrzostwach Świata w piłce nożnej, zaistnieć na rynku oraz zbudować wizerunek marki. Czasami reklamowane produktu nie mają nic wspólnego ze sportem, ale w mniej lub bardziej delikatny sposób nawiązują do futbolu. Bardzo często w takich spotach pojawiają się również piłkarskie legendy, które choć już nie biegają po boisku, to jednak ich nazwiska nadal są znane dla każdego fana piłki nożnej.
Piłka nożna jest najpopularniejszym zespołowym sportem na świecie, co oznacza, że praktycznie na całym globie, mundial będzie bił rekordy oglądalności. Mając taki zasięg oglądalności, Mistrzostwa Świata stają się świetnym nośnikiem marketingowym.
Również podczas MŚ 2022, bukmacherzy z mniej i bardziej znanych firm będą reklamowali swoje oferty, a czasami będą nawet rozdawać bonusy związane z mundialem właśnie. Na powitalne promocje bukmacherskie warto jednak polować cały rok!
Po drugie: lokalizacja
Mundial jest rozgrywany raz na cztery lata w inny kraju. Dla Państwa, które organizuje tak prestiżową imprezę oznacza to bardzo duże inwestycje, które jednak z czasem powinny przynieść wymierne efekty. Najłatwiej było to widoczne na krajowym podwórku, kiedy po zakończeniu Mistrzostw Europy (imprezie sportowej, które jest jednak zdecydowanie skromniejsza niż MŚ), Polska stała się dużo chętniej odwiedzanym krajem przez turystów. Wynika to z faktu, że konkretna reprezentacja narodowa, nie rozgrywa meczu codziennie, a w przerwach pomiędzy meczami kibice szukają sposobu do spędzenia wolnego czasu. Kraj gospodarz, który okazał się miły dla przyjezdnych kibiców może liczyć, że dość szybko rozejdą się o nim bardzo pozytywne opinie, co powinno napędzić zagranicznych turystów.
Warto również pamiętać, że podczas MŚ 2022, grupy również są „rozgrywane” w kraju gospodarzu. Taka zasada obowiązuje niemal od zawsze i nic nie wskazuje na to, aby miała ona ulec zmianie. Gospodarzem kolejnego mundialu są co prawda trzy kraje (Kanada, Meksyk oraz USA), jednak mecze fazy grupowej będą w dalszym ciągu rozgrywane na terenie gospodarzy Mistrzostw.
Mundial – sport czy marketing?
Podczas mundialu piłka nożna jest najważniejsza dla każdego kibica. Jednak coraz częściej dużą rolę podczas MŚ odgrywa marketing. Oficjalne gadżety, telewizory, a nawet samochody, to tylko malutka część produktów na jakie mogą liczyć kibice. Nie każdego stać na nowy oficjalny telewizor MŚ, jednak zakup, np.: oficjalnego kubka nie powinien być już wielkim wydatkiem. Dla kibica będzie to tylko uzupełnienie, ponieważ to futbol ma swoje święto i to on będzie w tym czasie najważniejszy.
- 15 grudnia 2023
Dermatologia – klucz do zdrowej i pięknej skóry
- 1 grudnia 2023
Charakterystyka włosów tłustych
- 19 listopada 2023
Plastyka powiek – zdrowy i piękny wygląd oczu
- 30 sierpnia 2023
Dieta dla osób chorujących na serce- co jeść, a czego unikać?
- 30 kwietnia 2023